2. desember 2014 - Trening i Alfhallen





Adlerauge. Eagle eye. I dag fikk jeg oppleve hvordan det ser ut gjennom siktet hvis man har falkeblikk! Det var litt rart og uvant først - det føles nesten litt som å være på fylla siden det rundt hullkornet oppfører seg bølgete (som ytterkantene på et forstørrelsesglass). I tillegg virker bevegelsene litt voldsomme på 50-meter. Men når man først venner seg til det blir det helt magisk! Jeg er langsynt og bruker skytterbriller. Jeg jobber som grafisk designerog det blir mye stirring på skjerm og synet blir dårligere jo lengre utpå dagen jeg kommer. Jeg skjønner nå hvor lite jeg faktisk har sett og at det ikke er rart at jeg har brukt mye tid på å finne sentrum av skiva. Nå ser jeg umiddelbart klart og tydelig, og det gjør meg tryggere og mer effektiv. Som sagt - helt magisk! Og selvfølgelig måtte jeg kjøpe dette "falkeblikket"! Takk til Tommy som introduserte meg for Adlerauge - genialt!

Her skjøt jeg fem skudd stående (etter innskyting) med vanlig hullkorn etter å ha prøvd Adlerauget litt. Deretter skiftet jeg tilbake til Adlerauge og skjøt fem skudd.. Litt forskjell kan man si..!



Så skjøt jeg fem skudd til på stående - ganske kjapt igrunn. Veldig gøy :)


Jobbet videre med kneskytingen. Her var det også mye bra. Jeg må huske på å gi pøllen en liten vri ift skivene, og jobbe godt med nullstillingen og spesielt avtrekket.

Både før og etter treningen var det en liten dugnadsøkt med trekking av ny gummi bak alle skivene. Nå er alt klart for at 650 skyttere skal innta Alfhallen i løpet av fire dager, med avsluttende Superfinale på lørdag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar