4. desember 2014 - NM 15-meter, NSF


 Det var jo passe greit å finne ut at avtrekket ikke er 100% crispt på NM 45 skudd i Hobøl i kveld. Har hatt det på følelsen at noe har vært litt unormalt den siste tiden uten at jeg har helt kunnet "sette fingeren på det".. Det er tendenser til to trykkpunkt. Jeg kommer inn til noe som jeg tror er trykkpunkt - så skal det egentlig smelle, men det gjenstår fortsatt en liten bit og da napper jeg skuddet ut - selv når jeg er tøff og har flyten! Måtte ha blodfokus på avtrekket når jeg skjønte hva som var problemet etter skudd nr. 15.. Ellers var det mye bra, spesielt stillingen. Smalt til med 3x 10.9 og 6x 10.8, så det var jo ikke så gæli med tanke på omstendighetene. Jeg endte til slutt på 444 poeng, etter en irriterende "spasmeåtter" på skudd nr. 43..uuupsi!


Ved nærmere ettertanke husker jeg også at jeg påpekte hvor fantastisk crispt avtrekket på "feltbørsa" (som ble bygd om til banebørse i sommer) var i forhold til banebørsa. Innebørsa har bestått av avtrekk og stokk som broren min eier, helt til den ble bygd om med deler fra banebørsa mi tidlig november. Da er det ikke så rart at det er et eller annet rusk i avtrekket som jeg merker spesielt godt når jeg skyter 45-skudd stående og det blir mye "langpressing" og timing.

I utgangspunktet er det ikke så mye annet å gjøre enn å bytte ut avtrekket. Jeg har en ny liggende, men for å bytte må børsa plukkes fra hverandre og det er ikke så lett å få til før de to stevnene imorra og tre på lørdag.. Det må nesten bare være sånn, men siden jeg vet hva som en feilen kan jeg og skal jeg være nøye på å ta kjappe og "harde" avtrekk. Jeg har uansett ikke de største forventningene og har mer enn nok med å fokusere på gjennomføringen fremfor noe annet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar