5. desember 2014 - Oslo Østre og Høland/Bjørkelangen (Alfhallen)

Det ble ingen stor høydare poengsummessig i dag heller, men satt rekord i antall 10.0 på Østrestevnet med hele 7 stk! I tillegg satte sidemannen min i Alfhallen antakelig Norgesrekord i "hylsekasting" - (men pjokken skjøt dritgodt!) ;)

Å skyte uteprogrammet inne er ikke akkurat min favorittaktivitet, men synes det var greit med en generell konkurransegjennomkjøring nå som det har vært så stille lenge. Liggende trener jeg ikke på nå for tiden - ei heller grunnlag. Derfor var kveldens to stevner som trening å regne. Det er en del rusk i maskineriet, men fikk det jeg fortjente: 243 og 341 poeng. Heldigvis ingen store utdragere, og det var ganske fine samlinger så det var bra :)


Fokuserte mer på sentreringen for å ikke få noen skjeve serier under stevnet i Alfhallen i regi av Høland/Bjørkelangern og Team Kisen. Jeg ble litt satt ut av tomhylsene til sidemannen, men samtidig gjorde det at jeg skjerpet meg enda mer. Litt surt med nieren på liggende, mens ståendenieren den så jeg gikk ut til høyre. Under grunnlaget hadde jeg rett og slett veldig mye puls. Jeg prøvde virkelig å trekke av rent og tøft, og ikke nappe/rykke til. Det klarte jeg, men bevegelsen i siktet var ganske store, så jeg følte jeg hadde truffet alt annet enn blinken. Selv om 94 poeng på et grunnlag ikke er så mye å hoppe i taket for er det allikevel veldig gledelig å se at nierne ikke lå nevneverdig langt unna tierstreken. Det som var stang inn på Oslo Østre, ble litt stang ut her. Men generelt var det veldig tett og fint skutt, og stillingene fant jeg meg ganske godt tilrette i.


Siden det er Superfinale i Alfhallen fra klokken 17 og utover i morgen måtte vi kjøre en liten generalprøve for å teste lyd og program. Jeg er jo med i Team Kisen så da må jeg bidra der jeg kan. Jeg og Tommy skjøt 10 enkle skudd liggende, med Simon på micen og DJ Aarskog på lyd. Så om jeg ikke gikk helt til topps under dagens to stevner, tok jeg hjem seier´n under testfinalen i kveld. Avsluttet til og med midt i sentrumen, *,9 (ogikkenokmeddet, skudd nummer 8 var også en *,9 ;)


Nå er i hvertfall lyd, lys, røyk, musikk, diplomer, gavepremier og skivene klare for tre skikkelig underholdende finaler i morgen. Så hvis du ikke har noe å gjøre fra kl 17 og utover anbefaler jeg virkelig å ta turen ut i Alfhallen på Borgen for å skape liv og røre i morgen kveld. Dette er en "one of a kind" skytefinale som garantert vil engasjere! 



Les mer på http://www.skytterlag2.no/holand/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar