Juleskyting

Jeg har såvidt rørt børsa denne julen. Mye fordi jeg ikke har hatt mulighet, men også for å ta en liten pause.

Unntaket var da bror og søster + bror og søster skjøt sammen for første gang. Det er ikke så ofte min bror tar frem børsa, men siden Marion fikk Sauer til jul skulle vi ta en tur bort for å prøve litt. Heldigvis slo jeg brodern grundig, og alle synes det var kjekt med et lite avbrekk fra julegodteriet.

For min del føltes det veldig rustent. I tillegg testet jeg ut den "nye" juniorstokken og det var uvant. Teorien er at det ikke skal føles så anspent å gripe rundt børsa og dermed klare å slappe av enda mer. Vi får se hvordan det går når jeg får trent litt, men det føltes bra på kne (må bare få tilbake selvsikkerheten og slippe meg mer løs)!



De to første "seriene" er prøveskudd. Ellers litt rufs her og der, men dro i land 244.

Ellers har det blitt to turer opp på låven på Heier for å skyte børsa i benk. Med ny stokk kommer nye justeringer. Første test var ikke så bra, men til gjengjeld var det mange minusgrader og det kan ha påvirket mangelen på samlinger. Uansett, på andre forsøk var det igjen plussgrader og etter puss og justeringer samlet den like godt som før. Avstanden er litt over 40 meter, så jeg har stor tro på at den vil klare seg bra på 50-meteren :)

For min del så har jeg ikke satt meg noen klare mål for 2015. Jeg håper det blir et mye mer positivt år, og planene er mange. Jeg kjenner jeg har mer lyst til å ha fokus på fysisk fremover fordi jeg har måttet velge det bort på grunn av innesesongen i høst. Det blir styrke, jogging og langrenn - sistnevnte gleder jeg meg mye til! Ellers kommer jeg til å børste støvet av "Violeta" for å se om jeg kan bli litt bedre på luft. Jeg fortsetter også selvfølgelig treningen med 22en - det blir spennende å teste juniorstokken.

Godt nytt år til alle skytterinteresserte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar